- SERLA
- KARHU
- VALTRA
- JUNTTAN
- LANTMÄNNEN
SERLA
SERLA JA Q-VIO HIOVAT YHDESSÄ HUIPPUTUOTTEITA
Monille ovat tuttuja Metsä Tissue Oy:n Serla-oravat, jotka seikkailevat niin mainoksissa kuin avaimenperissäkin. Niitä valmistetaan vastuullisesti ja on kehitetty alusta asti Q-VIOn kanssa. On pieniä oravia ja suuria – ja muutama aivan jättimäinen.
Nyt jo kuuden vuoden mittainen yhteistyö Serlan ja Q-VIOn välillä alkoi suosituksesta.
”Kollega totesi minulle, että soita Q-VIOlle, siellä on varmasti kaikki mitä sinä tarvitset. Niin päädyin Eiran puheille. Sen jälkeen onkin tehty hienoja projekteja yhdessä heidän kanssaan ja yhteistyö on ollut sujuvaa.”
Eikä vain oravia vaan paljon muutakin
Serla tekee paljon myymäläpromootioita isoissa tavarataloissa ja ruokakaupoissa. Q-VIOn kautta hankitaan myymälämarkkinointiin välillä suomalaisia laatubrändejä, kuten Iittalaa tai Aarikkaa, välillä luodaan ja tehdään ihan omia tuotteita. Q-VIO toimittaa Serlalle myös erilaiset t-paidat, fleecet ja takit.
”Eiralla on hirvittävän hyvä käsitys siitä, minkälaisia juttuja me tarvitsemme ja haluamme. On kiva, että sieltä päin tarjotaan aktiivisesti sellaista, mitä emme osaa itse edes hakea.”
Yhdessä tehden on parempi kuin yksin pähkäillen
Q-VIOlta saa myös design-apua, kun uusia tuotteita suunnitellaan ja tehdään alusta asti itse.
”Siinä käy usein niin, että minulla on jokin idea tuotteesta. Kerron, että tällaisen minä haluaisin. Mutta sitten, kun alamme yhdessä ideoida ja pallotella, saadaan aikaiseksi jotain vielä parempaa, kuin itse alun perin ajattelin. Q-VIO kulkee niin paljon maailmalla ja näkee kaikenlaista, että sieltä tarttuu mukaan paljon hyviä ideoita.”
Olipa tarve melkein mille tahansa tuotteelle, Q-VIOlta löytyy kyllä aina jostain päin maailmaa kontakti, joka niitä tekee. Jokaisen ongelman kanssa voi mennä heidän luokseen, ja kysyjä saa aina apua.
”Se säästää minulta paljon aikaa, kun ei yksin näitä asioita tarvitse ihmetellä.”
KARHU
VUODESTA TOISEEN JATKUVA YHTEISTYÖKUMPPANUUS
Karhu kuuluu suomalaiseen maisemaan monellakin tapaa. Nyt tutun mesikämmenen voi nähdä niin lippalakeissa, paidoissa, boksereissa kuin pitkissä kalsareissakin, kun Karhu sai viimein oman kaupan. Kysyntä Karhu-tuotteille oli jo pitkään ollut huima, ja nyt vastaukset fanien pyyntöihin on etsitty yhdessä Q-VIOn kanssa.
Q-VIO on saanut olla mukana suunnittelemassa, etsimässä, hankkimassa ja toteuttamassa koko Karhu-kaupan sisältöä. Lopputulos näyttää tyylikkäältä ja tuntuu Karhulta – kotimaiselta, laadukkaalta ja rouhean mustanpuhuvalta.
Poikkeuksettomuus on poikkeuksellista
Yhteinen taival Sinebrychoffin kanssa on alkanut jo vuosia sitten, joten Q-VIO oli tuttu valinta kumppaniksi myös Karhu-kauppaa pystytettäessä. Q-VIOta Karhulle suositteli myös heidän mainostoimistonsa.
”Jo heti ensimmäisestä keskustelusta lähtien Q-VIO tuntui kumppanilta, jonka kanssa asiat pystyy viemään eteenpäin mutkattomasti. Heidän pitkä kokemuksensa ja laajat verkostonsa vakuuttivat, mutta ratkaiseva tekijä oli kuitenkin yhteisymmärrys. Oli heti sellainen olo, että Q-VIO tietää, mistä me puhutaan ja mitä me haetaan”, kertotaan Sinebrychoffin markkinointiosastolta.
Yhteistyö on ollut poikkeuksetta niin sujuvaa, että se on poikkeuksellista.
”Q-VIO on todella luotettava ja mukava kumppani. Heidän kanssaan on mielettömän helppoa ja kivaa tehdä duunia, kun kaikki tapahtuu aina täsmälleen niin kuin on sovittu. Jos ja kun tulee lisää Karhu-tuotteita, niin ne tehdään jatkossakin yhteistyössä Q-VIOn kanssa”.
VALTRA
Hyvin suunniteltu ja kohderyhmään vetoava toteutus
Valtra Oy Ab kehittää, valmistaa, markkinoi ja huoltaa Valtra-traktoreita. Valtra kuuluu yhtenä avainbrändeistä AGCO-yhtymään, joka on maailman kolmanneksi suurin maatalouskoneiden suunnittelija, valmistaja ja myyjä. Valtran asiakaslähtöinen ja yksilöllinen toimintatapa on ainutlaatuinen alallaan. Markkinajohtajuus Pohjoismaissa ja kolmas sija Latinalaisessa Amerikassa ovat osoitus tuotteiden ja palvelujen korkeasta laadusta ja nykyaikaisista teknisistä ratkaisuista.
Valtran arvoja ovat joukkuepeli, avoimuus, luotettavuus, omatoimisuus ja kunnioitus.
Valtran ja Q-VIOn yhteistyö alkoi neljä vuotta sitten. Tänä aikana Valtralle on toimitettu runsaasti sisä- ja ulkovaatteita, mutta myös pelejä, juomatarvikkeita sekä lahja- ja jakotuotteita. Kaikki tuotteet menevät myyntiin Valtran asiakkaille ja heidän perheenjäsenilleen eri puolille maailmaa.
”Tunsin myyjän jo aiemmista yhteyksistä. Tämä, sekä Q-VIOn toimintatapa ja mahdollisuus valmistaa brändin mukaan räätälöityjä, hyvälaatuisia tuotteita lähituotantona, houkuttelivat yhteistyöhön. Hyvin suunniteltu ja kohderyhmään vetoava toteutus myy jo itsessään, ja tuotteet onkin otettu hyvin vastaan”, Valtra Collection tuotepäällikkö Piia Peltonen kertoo.
Vaatteet suunnitellaan alusta asti Q-VIOssa. Niissä on asiakkaan omat roikkolaput ja saumamerkit ja pakkauksissa tietyt, asiakkaan brändin mukaiset yksityiskohdat. Tämä edellyttää erittäin tiivistä yhteydenpitoa valmistavan tehtaan ja Q-VIOn sekä Q-VIOn ja asiakkaan välillä.
Valtrassa ollaan valmiita maksamaan laadusta, koska tuotteilla tuetaan ja rakennetaan yhtiön brändiä.
”Valtra Collection -tuotteet tukevat päätuotteemme eli traktorien markkinointia, viestintää ja näkyvyyttä. Tuotteiden hyvä laatu viestii paitsi laadukkaasta brändistä, myös laatua, kestävyyttä ja eettisyyttä arvostavasta yrityksestä.”
Peltonen kiittää yhteistyökumppaniaan hyvästä palvelusta, joustavuudesta, nopeudesta ja luotettavuudesta. Uusien, Valtran brändille sopivien ja kaupallisesti menestyvien tuotteiden ideoiminen ja kehitteleminen siis jatkuu.
JUNTTAN
Syvä ymmärrys brändistämme
Junttan Oy suunnittelee ja valmistaa hydraulisia paalutuslaitteita. Sen tuotevalikoima koostuu maailman johtavista lyöntipaalutuskoneista, monikäyttöporakoneista sekä hydraulijärkäleistä, kairoista ja voimayksiköistä. Junttan on määritellyt arvoikseen asiakastyytyväisyyden, vastuullisuuden, uudistumiskyvyn ja ympäristön kunnioittamisen. Se suosii brändituotteissaan kotimaisia vaihtoehtoja.
Junttanin ja Q-VIOn yhteistyö on jatkunut jo kymmenisen vuotta. Tänä aikana yritykselle on suunniteltu ja toimitettu lukuisia vaatteita, liikelahjoja ja muita brändättyjä tuotteita, joiden kohderyhmiä ovat Junttanin asiakkaat ja tytäryhtiöt.
”Q-VIO on tuottanut suurimman osan uuden verkkokauppamme laadukkaista Junttan Collection -tuotteista”, Junttanin markkinointikoordinaattori Kati Niskanen kertoo.
Sama korkea laatu näkyy yrityksen brändätyissä liikelahjoissa. Junttan on tilannut Q-VIOlta muistikirjoja, juomapulloja, kaulanauhoja, avaimenperiä sekä kustomoituja huppareita ja pikeepaitoja. Henkilökunnan ulkotakit ja monien vuosien joululahjat ovat nekin Q-VIOn käsialaa.
”Valmistamme maailman laadukkaimpia korkean teknologian paalutuskoneita, ja olemme lyöntipaalutuskoneiden markkinajohtaja maailmassa. Imagollemme ja brändillemme on tärkeää, että myös kaikki liikelahjamme, henkilökunnan vaatetus sekä verkkokauppatuotteemme ovat korkealaatuisia.”
Niin Junttanin asiakkaat kuin henkilökuntakin ovat olleet tyytyväisiä tuotteisiin. Erityisen paljon kiitoksia ja kehuja ovat saaneet uudet Junttan Collection -tuotteet.
Markkinointikoordinaattori kiittää saamaansa palvelua ystävälliseksi ja joustavaksi ja tuotteita ja painojälkeä korkealaatuisiksi.
”Lisäksi yhteyshenkilöillämme on syvä ymmärrys brändistämme, ja tarpeisiimme reagoidaan nopeasti. Nämä kaikki yhdessä ovat avainasioita, joiden vuoksi yhteistyömme on jatkunut vuosia – ja jatkuu varmasti myös vuosia eteenpäin. Iso kiitos siitä Minnalle ja Eiralle – ja koko Q-VIOn tiimille!”
LANTMÄNNEN
Pääsemme itse mahdollisimman helpolla
Lantmännen Agro on maatalousyrittäjän paras kumppani koko arvoketjussa pellosta pöytään. Yrityksellä on vuosikymmenten kokemus suomalaisesta maatalouselinkeinosta sekä kannattavan ja kestävän maatalouden edistämisestä. Toiminnan ytimessä on osaava henkilöstö kautta maan. Alan edelläkävijänä Lantmännen Agro tuo toimiviksi testatut ratkaisut sekä parhaan osaamisen ja asiakaspalvelun lähelle tuottajaa tarjoten parasta suomalaiselle maataloudelle.
Q-VION yhteistyö Lantmännen Agron kanssa alkoi reilut kolme vuotta sitten. Tänä aikana asiakkaalle on suunniteltu ja toimitettu erilaisia kumppanuuslahjoja sekä kampanja- ja give away -tuotteita. Tekstiilirepertuaari on sisältänyt mm. kaulus- ja villapaitoja, T-paitoja, huppareita ja takkeja.
Lantmännen Agrolle on mietitty myös tavallisuudesta poikkeavia markkinointikampanjoiden toteutuksia. Esimerkiksi tuotteiden lähettäminen suoraan asiakkaan asiakkaille on osoittautunut toimivaksi ja tehokkaaksi vaihtoehdoksi.
”Halusimme yhteistyökumppanin, jonka kanssa pääsemme itse mahdollisimman helpolla. Yhteyshenkilömme Sari ymmärsi tämän heti: hän on osannut alusta lähtien tarjota juuri meille sopivia vaihtoehtoja tyylikkäästi, ei tyrkyttämällä”, Lantmännen Agron markkinoinnin ja viestinnän asiantuntija Anu Pekkarinen kertoo.
Q-VIO on suunnitellut Lantmännen Agro -ketjuun kuuluvien kauppojen työvaatekokonaisuuden.
”Halusimme kauppojemme työntekijöille helppohoitoiset ja kestävät vaatteet, joita on mukava pitää. Heidän toiveitaan kuunnellaan, ja ne otettiin tässäkin huomioon mahdollisuuksien mukaan. Vastuullisuus ja laatu ovat meille tärkeitä, ja haluamme, että tämä näkyy myös brändätyissä tuotteissamme.”
Lantmännen Agron kauppiaat ostavat tuotteet verkkokaupan kautta. Kaupan on suunnitellut ja sitä ylläpitää Q-VIO. Q-VIO hoitaa myös tuotteiden varastoinnin, pakkaamisen ja toimituksen.
Yhteistyö on sujunut mutkattomasti, ja sen on tarkoitus jatkua entiseen tapaan.
”Tekeminen on mukavaa ja helppoa, palvelu nopeaa, yksilöllistä ja idearikasta. Meillä on tällä hetkellä paljon muita projekteja, joten tämä kuvio pyörii taustalla omalla painollaan. Pyrimme myös pitämään valikoiman hallittavana: suppeana ja käytännönläheisenä.”